قیمت فروش میانگین در واقع قیمت یک محصول یا خدمات در بازارهای مختلف است و معمولا در صنایع فروش و تکنولوژی مورد استفاده قرار میگیرد.
قیمت فروش میانگین مشخص شدهی مربوط به یک محصول میتواند به عنوان یک قیمت معیار مورد استفاده قرار گیرد تا به دیگر تولیدکنندگان و فروشندگان کمک کند محصولات خود را قیمتگذاری کنند.
فعالان بازاری که سعی میکنند یک قیمت برای یک محصول تعیین کنند، همینطور باید جایگاهی را برای محصول خود در نظر بگیرند.
اگر آنها میخواهد تصویر محصول آنها به نحوی بخشی از محصولات با کیفیت بالا باشد، باید قیمت فروش میانگین بالاتری برای آن در نظر بگیرند.
این اصطلاح قیمت فروش میانگین در بازار خرید و فروش خانه، شناخته شده است. زمانی که قیمت فروش میانگین یک خانه در یک منطقه افزایش پیدا میکند، این میتواند سیگنالی از یک بازار صعودی باشد.
از طرف دیگر، زمانی که قیمت فروش میانگین افت میکند، احساسات بازار در مورد آن نیز با افت مواجه میشود.
برخی دیگر از صنایع از ASP به گونهای متفاوت استفاده میکنند. صنعت مربوط به هتلها و دیگر شرکتهای مربوط به خدمات مسکونی، معمولا به آن با عنوان نرخ روزانهی میانگین اشاره میکنند.